Heb jij een eigen onderneming en wil je graag meer leads genereren op de website? Dan moet je een chatfunctie installeren. Live Chat is namelijk de nieuwste rage voor allerlei soorten websites. Zowel webshops als informatieve sites van bedrijven hebben een interactieve chatfunctie. De reden voor deze nieuwe trend op het internet? Live Chat kent ontzettend veel voordelen die voor allerlei websites interessant zijn. Zolang je diensten of producten verkoopt, kan Live Chat tevens erg interessant zijn voor jou. Ben je benieuwd naar deze chatfunctie en alle voordelen ervan? Hier ontdek je waarom Live Chat de nieuwste rage is voor websites!

Meer contact staat gelijk aan meer conversie

Wist je bijvoorbeeld dat de gemiddelde conversie van een website rond de drie procent ligt? Dit houdt in dat het overgrote deel van de bezoekers geen actie onderneemt. Dat is uiteraard zonde! Dankzij Live Chat zoek je contact op met de bezoekers van jouw website. Door middel van de chatfunctie kunnen potentiële klanten direct geholpen worden als ze ergens tegenaan lopen. Bovendien is het zeer eenvoudig met met Live Chat extra informatie te geven. Door bezoeker direct te woord te staan, kan je de conversie omhoog halen. Dat is echter niet de enige reden waarom steeds meer bedrijven voor deze handige chat tool kiezen.

Altijd bereikbaar met Live Chat

Waar veel webshops de fout in gaan, is dat ze alleen bereikbaar zijn tijdens reguliere werktijden. Niet alle potentiële klanten zullen onder werktijd de website bezoeken. Door Live Chat te installeren kun je ervoor zorgen dat je vrijwel altijd bereikbaar bent voor de bezoekers. Hierdoor haal je veel makkelijker het maximale rendement eruit. Zeker als je ervoor kiest om de chatfunctie uit te besteden aan een deskundige, onafhankelijk partij. Hierdoor kan iedere potentiële klant buiten reguliere openingstijden nog steeds relevantie informatie of hulp ontvangen.

Hogere klanttevredenheid door chatfunctie

Uit onderzoek is gebleken dat meer interactie op een website allerlei voordelen met zich mee brengt. Zo kan actief contact met bezoekers door middel van Live Chat bijdragen aan een hogere klanttevredenheid en een betere klantenservice. Wanneer jouw bedrijf eenmaal bekend staat om de excellente service en een hoge klanttevredenheid, zullen er steeds meer bezoekers verschijnen op jouw website. Live Chat zorgt dus met andere woorden voor een hogere klanttevredenheid wat weer kan leiden tot meer bezoekers en nieuwe klanten. Dankzij deze chatfunctie kun je gemakkelijk de conversie van jouw website verhogen. Dus wacht niet langer en installeer zelf ook snel die handige tool!

Categories: Blog